Filed in Food

Healthy Lemon Raspberry Muffins

FullSizeRender-1

Okay so it’s technically not fall yet, but I can already feel it in the air! And I’m ready for it. Well I live in Vegas, so it’s always nice here. But still I’m ready to get down with some boots n sweaters n blankets and maybe some mulled wine or really any other warm booze beverage. But in the meantime while I try to slooooowly move into fall without freaking anyone out around me….today I BAKED!! So I’m definitely a bit of a moron when it comes to whats healthy and whats not. I mean, I know that fast food is bad for you and vegetables are good for you. But when people tell me that I shouldn’t eat too much fruit because it’s carby….wtf. Let me live my own damn life you ghouls. Carbonara is carby and bad for you (And probably one of my favorite dishes) But if I want to eat a banana, back off. So anyways I attempted to make some healthy raspberry muffins because….raspberries were on sale and aside from Carbonara they are my favorite food in the whole god damn world. So let me break it down a one time.

Here’s what you’ll need:

1 3/4 cups of whole wheat flour

1 teaspoon baking powder

1/2 teaspoon baking soda

1/2 teaspoon of salt

1/3 cup of melted coconut oil

1/2 cup of honey

2 eggs

1 cup of plain greek yoghurt (Or 2 individual packets of vanilla greek yoghurt because it’s all I had :/)

zest of 2 small lemons (1/2 teaspoon)

2 teaspoons of vanilla extract

1 1/2 cups of raspberries (You could use frozen too if thats what you have)

 

Here be’z what you do’z:

 

first and foremost preheat your oven to a solid 350 degrees. And spray your muffin tin with some baking spray or oil

 

1.) Mix together all of your dry ingredients ( whole wheat flour, baking powder, baking soda, and salt)

2.) In a separate medium bowl mix together the wet ingredients (coconut oil, honey, eggs, yoghurt)

3.) Add that lemon zest to your bowl of wet gooey slop

4.) Then add your bowl of wet ingredients to the dry ingredients. Don’t go overboard mixing it up either, a few lady lumps won’t kill ya.

5.) Take your raspberries in a separate bowl and toss em in a little extra flour. This helps them not just fall to the bottom of your muffins. They’ll be all pretty like and distribute more evenly.

6.) Scoop em in to their little individual adorable muffin tins

7.) Throw these love bundles into the oven and set a timer for 20 minutes.

After the 20 minutes, check on your muffins and see how they’re doing. Ask them a few simple math equations. Also poke them with a knife and see if it comes out clean. If not let em bake another 4 minutes. But they’ll continue to cook still when you pull them out and let them cool.

8.) EAT ALL THE MUFFINS

*Chefs note: (I am the chef….) these will last at room temp for about 2 days, and 5 days if you put them in the fridge. Or freeze em and keep them for up to 3 months.

Let me know how you like them!!!

Remember. We’re all healthy, and everyone to says muffins aren’t healthy can kindly suck it.

 

πŸ™‚

Renee

15 Comments on “Healthy Lemon Raspberry Muffins”

  1. For an even lower carb option, you could exchange the wholemeal flour for almond flour. But that’s just a suggestion. They sound awesome, Renee!

    I couldn’t eat them, because for medical reasons, I have to limit my carb intake to 50g a day… And I try not to have any sugar at all – so no honey, no sugar, nothing like that. It’s hard, but I gotta do what I gotta do. But if you can enjoy those carb, girl, you go for it!!!

  2. Gurl, you are just fantastic! I want to comment on the spirit of leaning in to tell you, you bring a ton talent and charisma to WWE and I just started following your Instagram which led me here….can’t wait to enjoy the blog too! Keep kicking ass at life! Also hell ya #8 eat all the muffins!

  3. yum these look so good. save me some! you should definitely own a bakery shop. i’m going to try and bake these lets just hope i don’t burn the house πŸ™‚
    thanks for the recipe.

  4. You make me laugh everytime that’s why I love ya friend πŸ˜‰ anywho this country girl rights here is up to giving them there muffins a go just hope I don’t burn my house down lmao take car and I hope your enjoying your time off <3

  5. I will most definitely try this! Except I’ll probably substitute the raspberries out for blueberries. I dislike raspberries. πŸ‘Ž Thanks a bunch, Renee!

  6. You make me laugh everytime that’s why I love ya friend πŸ˜‰ anywho this country girl rights here is up to giving them there muffins a go just hope I don’t burn my house down lmao take care and I hope your enjoying your time off <3

  7. yay! can’t wait to try this! ever since you put up that recipe for the cauliflower fried rice, i’ve been making it & eating it non stop whenever i go grocery shopping & getting some fresh vegetables in season. quick question!: if i don’t have coconut oil, will olive oil, canola oil, or vegetable oil will suffice? ok, wait! make that two questions!: does it have to be raspberry or could it be any berry like blueberry or strawberry?

  8. Yum I’m going to have to try and make these muffins ASAP! However if I on my own made them last more than a day it would be a miracle because I eat anything raspberry like a pig. They look and sound amazing. I’m ready for fall too it’s my favorite time of year.

  9. Re: Your ghost situation on snapchat. Dont do a seance or anything involving ouija boards. Trust me on that, youre just inviting it in. I live very close to the notorious haunted house in Enfield, uk. It was just shown in that conjouring movie though they got a lot of facts wrong. Ask it what it wants and to leave you a sign somewhere. Politely ask it to leave… Sounds ridiculous but, seriously. Sometimes works. If youre worried, find a spot in the house high up that preferably gets sunlight and put something small and personal of yours and something of Jons on it. Then surround the two things with a circle, could be a piece of string or a wrist bandle or anything. Just make it a circle. And ask it for protection. It works better than crystals.

    Though in all likelihood.. Snapchat just bugged out. Lol. Damn tech.

  10. raspberry is my fave flavour for anything ( especially if the brewers guild in your SCA kingdom makes a literal shit ton of raspberry mead) hmm….. i wonder … have you seen the pics where you replace the wet ingredients of a cake with a can of soda of your choice? … 12 ounces of raspberry mead mixed with vanilla or something…. when we finally get to Maine and get our industrial kitchen set up i have a LOT of experimenting to do… and since my husband is retiring hes my lab rat lol unless you’re traveling to Canada through Maine then you’ll prolley pass right by me and you can be my tester lol

  11. I love how that pot holder looks like a giant, rubbery lobster claw trying to slyly abscond with your muffins. Also, I am totes gonna make these. Thanks, lady!

  12. I just made them and ate one while it was still warm. They’re delicious and easy to bake. Thanks for sharing this with us, Renee.

    Greetings from Germany!

    Jasmin

  13. Same. Thats all hear now days, that fruit is now bad for you because the whole fructose thing! Blah blah blah
    Soon people will be saying kale is bad for you. Anyway as i say ‘everthing in moderation’ got to enjoy life.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *